Auto verkopen

Mercedes-Benz EQB SUV

Gebruikskosten van een Mercedes-Benz EQB SUV. “Als u afhankelijk bent van het duurdere openbare netwerk biedt Mercedes een helpende hand met abonnementen op populaire netwerken”
De EQB is veel duurder dan de GLB met benzine- of dieselmotor waarop hij is gebaseerd, hoewel u natuurlijk een deel van die kosten op de bedrijfskosten zult terugverdienen, zij het via VED/wegbelasting of via goedkopere Auto opkoper  als u hem als bedrijfsauto gebruikt. Thuis opladen zal ook slash die dagelijkse kosten als je geluk hebt genoeg om een off-street ruimte om uw eigen stopcontact te installeren, maar zelfs als u afhankelijk bent van de duurdere openbare netwerk Mercedes biedt een helpende hand met abonnementen op populaire netwerken zoals BP Pulse en Ionity om snel opladen op langere runs veel betaalbaarder te maken. Hoewel dit echt inleidende aanbiedingen zijn om u op weg te helpen, is het driejarige Mercedes me Charge-abonnement de eerste drie jaar gratis en consolideert het uw oplaadmogelijkheden op afstand bij verschillende providers op één kaart en rekening voor optimaal gemak.
Expert beoordeling: 3/5

Betrouwbaarheid van een Mercedes-Benz EQB SUV

“Over het algemeen vinden we elektrische auto’s iets betrouwbaarder dan hun tegenhangers met verbrandingsmotor (opkoper auto.).
Zoals bij veel topmerken weerspiegelen de reparatiekosten als er iets misgaat, zich slecht in de rangschikking van Mercedes op populaire betrouwbaarheidstabellen. Over het algemeen zouden we zeggen dat elektrische auto’s iets betrouwbaarder lijken dan hun tegenhangers met verbrandingsmotor, omdat er mechanisch minder mis kan gaan, maar daar staat tegenover dat ze vertrouwen op ingewikkelde technologie, dus we zullen moeten afwachten hoe dat in de loop van de tijd uitpakt. De standaardgarantie van drie jaar/onbeperkt aantal kilometers (acht jaar en 100.000 mijl op de batterij) is niets bijzonders, zeker als je bedenkt dat merken als Hyundai en Kia vijf of zelfs zeven jaar bieden.
Beoordeling door expert: 3/5

Veiligheid voor een Mercedes-Benz EQB SUV

“Een optioneel Driver Assistance-pakket kost een brok meer, maar voegt een extra niveau van ondersteuning toe”
Mercedes heeft een lange traditie van het bouwen van veilige auto’s en er is alle vertrouwen dat de EQB dat zal waarmaken. Bovenop alle verwachte airbags en andere veiligheidsvoorzieningen zijn er de gebruikelijke hulpmiddelen voor de bestuurder, zoals automatisch remmen in noodgevallen, ‘actieve’ snelheidsbegrenzing en ingrijpen aan het stuur als het systeem denkt dat je uit je rijstrook drijft. Deze zijn gelukkig veel minder opdringerig dan vergelijkbare systemen die we bij de concurrentie hebben gezien. Het optionele Driver Assistance Package kost een stuk meer, maar voegt nog een extra niveau van ondersteuning toe, met cruisecontrol met radarcontrole, dodehoekmonitoren met waarschuwingen als u op het punt staat het portier te openen voor het verkeer en nog veel meer. Expertbeoordeling: 4/5

Hoe comfortabel is de Mercedes-Benz EQB SUV?

“De derde rij is alleen echt geschikt voor kinderen, maar het is een welkome gemaksvoorziening”
We reden de EQB net nadat we EV-alternatieven zoals de Ford Mustang Mach-E en Audi Q4 E-Tron hadden getest en de Mercedes was merkbaar soepeler en comfortabeler bij alle snelheden. Hij is ook heel verfijnd, wat de stille elektrische aandrijving ten goede komt en het rijden in deze auto heel ontspannend maakt. Mercedes is ook traditioneel sterk op het vlak van comfort en ergonomie en de bestuurder en voorpassagier komen hier zeker aan hun trekken. Het echte verkoopargument voor de EQB is het feit dat hij standaard wordt geleverd als zevenzitter, hoewel onze testauto voor de Duitse markt niet was uitgerust met de derde rij die Britse kopers standaard krijgen, dus we zullen hierover moeten wachten met oordelen tot we er zelf een hebben geprobeerd. Als we ervan uitgaan dat de derde zitrij vergelijkbaar is met die in de GLB waarop deze auto is gebaseerd, dan zou je zeggen dat de derde zitrij alleen echt geschikt is voor kinderen en de bagageruimte ernstig beperkt als hij in gebruik is, maar het is een welkome gemaksvoorziening waar grotere gezinnen blij mee zullen zijn. Door de rechthoekige vorm en de vlakke vloer voelt de middelste rij ook ruim aan en u kunt deze naar wens heen en weer schuiven om de beenruimte of bagageruimte te vergroten. Deskundigenoordeel: 5/5

Schuiven naar boven